This is Google's cache of http://www.iran-far.com/showthread.php?p=495024. It is a snapshot of the page as it appeared on Aug 10, 2010 12:28:27 GMT. The current page could have changed in the meantime. Learn more

Text-only version
These search terms are highlighted: بحث در مورد آیا ائمه شیعه معصومند  
بحث در مورد آیا ائمه شیعه معصومند؟ - از مباحث حلقه معرفت - انجمن فرهيختگان ايران

بازگشت   انجمن فرهيختگان ايران > انجمن اديان > اسلام > فرق و مذاهب اسلامی > شیعه‌شناسی

 
 
ابزارهای موضوع
قدیمی 02-19-2010  
pesar-mashhadi
کارشناس انجمن عکاسی

 
pesar-mashhadi آواتار ها
 

تاریخ عضویت: Jun 2009
رشته: معماری...
محل سکونت: قطعه ای از بهشت .....
نوشته ها: 7,356
امتیاز: 24282
تشكرها: 11,122
24,047 بار در 7,717 پست تشكر شده
pesar-mashhadi is a splendid one to beholdpesar-mashhadi is a splendid one to beholdpesar-mashhadi is a splendid one to beholdpesar-mashhadi is a splendid one to beholdpesar-mashhadi is a splendid one to beholdpesar-mashhadi is a splendid one to beholdpesar-mashhadi is a splendid one to beholdpesar-mashhadi is a splendid one to beholdpesar-mashhadi is a splendid one to beholdpesar-mashhadi is a splendid one to beholdpesar-mashhadi is a splendid one to behold
pesar-mashhadi به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض بحث در مورد آیا ائمه شیعه معصومند؟ - از مباحث حلقه معرفت

سلام خدمت دوستان عزیز

خوب با توجه به بحثهایی که در تاپیک ( فقط اعضای سایت می توانند لینک را مشاهده کنند. )
در مورد انتخاب مرجع تقلید بود بحث به اینجا کشیده شده که
"آیا ائمه شیعه معصومند؟"
نظر شما چیست ؟

این موضوع هم موضوع مهمی هست که همه ی ما مسلمانان باید در موردش اطلاعات داشته باشیم . پس بهتر هست که این بحث را هم دنبال کنیم تا به نتیجه ای برسیم .

با تشکر

__________________

pesar-mashhadi آنلاین نیست.  
14 كاربر از pesar-mashhadi به خاطر پست مفيدش تشكر كرده اند:
قدیمی 02-20-2010  
لاچینی
عضو جدید

 
لاچینی آواتار ها
 

تاریخ عضویت: Jan 2010
رشته: زبان و ادبیات خارجه
نوشته ها: 61
امتیاز: 153
تشكرها: 69
143 بار در 49 پست تشكر شده
لاچینی has a little shameless behaviour in the pastلاچینی has a little shameless behaviour in the past
پیش فرض

درود بر جناب pesar-mashhadi
تعریف عصمت : عصمت ملکه ای علمی و عملی است که انسان را از جهل، خطا، سهو، نسیان و مغالطه در اندیشه و تفکر نگه می دارد؛ بنابراین، معصوم، هم در بخش علم، از فهم ناصحیح به دور است و هم در بخش عمل، محفوظ از کار ناروا است.
1. نهج البلاغه ، نامة شماره‌:71 : «شايستگي پدرت مرا دربارة تو فريب داد و گمان كردم كه دنبال هدايت او مي روي و از طريقي كه پدرت رفت رهسپار مي شوي». ومنذر بن جارود كسي بود كه علي دربارة وي اشتباه كرد او را به حكومت شيراز فرستاد و او هم 4000 درهم از بيت المال را تصرف كرده بنزد معاويه گريخت چنانچه شارحين نهج البلاغه نوشته اند.
2. تهذيب الأحكام شيخ طوسي ، جزء سوم ، صفحة 40 ، چاپ نجف: «علي نماز ظهر را بدون وضو خواند پس داخل منزل شد، آنگاه منادي آن حضرت بيرون آمد و اعلام كرد كه امير مؤمنان بدون وضو نماز خوانده و نمازتان را اعاده كنيد و حاضر به غائب ابلاغ كند».
3. السرائر ، محمد بن إدريس حلي ، صفحة 484 : «نزد ابو عبدالله صادق از سهو سخن گفتم، فرمود: مگر ممكن است كسي از سهو بر كنار ماند؟ بسا مي شود كه من خدمتكار خود را پشت سرم مي نشانم تا حساب نماز مرا نگاه دارد».
4. أخبار الطوال ، دينوري ، صفحة 125 : «امام حسن به علي نزديك شد و گفت: اي پدر هنگامي كه عثمان كشته شد و مردم صبحگاه بسوي تو آمدند و از تو در خواست كردند كه خلافت را بر عهده بگيري من به سوي تو اشاره كردم كه قبول نكني تا همة مردم در تمام آفاق از تو اطاعت كنند و نيز هنگامي كه خبر خروج طلحه و زبير با عائشه بسوي بصره به تو رسيد، اشاره كردم كه به مدينه باز گردي و در خانه ات بنشيني، و همچنين هنگامي كه عثمان محاصره شد، به تو اشاره نمودم كه از مدينه خارج شوي پس اگر او كشته شد در حالي كشته شده كه تو در مدينه نبودي و تو در هيچيك از اين امور رأي مرا قبول نكردي».
«علي پاسخ داد: اما دربارة انتظار من كه همة مردم در تمام آفاق اطاعتم كنند، بيعت تنها حق كساني است از مهاجرين و انصار كه در حرمين (مكه و مدينه) حضور دارند و چون آنان راضي و تسليم شدند واجب است كه همة مردم راضي و تسليم گردند. و امّا بازگشت من بخانه و نشستنم در خانه، اينكار را اگر انجام ميدادم، نيرنگ و مكري دربارة اين امت انجام داده بودم و آسوده خاطر نبودم از اينكه تفرقه بيفتد و اين امّت وحدتشان به پراكندگي تبديل شود. و اما خروج من از مدينه هنگامي كه عثمان محاصره شده بود چگونه براي من امكان داشت در حاليكه من نيز محاصره بودم مانند عثمان مورد احاطة مردم قرار گرفته بودم.) پس اي پسر جانم خود را از سخن گفتن دربارة امري كه من به آن از تو دانا ترم باز دار(و اعتراض مكن).
نظير همين اعتراض و سؤال و جواب در كتاب مجالس شيخ مفيد و بحارالانوار مجلسي جلد8 صفحة353 هم آمده است. و ده ها نمونه دیگر از کتب معتبر شیعه.
لاچینی آنلاین نیست.  
11 كاربر از لاچینی به خاطر پست مفيدش تشكر كرده اند:
قدیمی 03-14-2010  
سپهر
کارشناس انجمن ادیان

 
سپهر آواتار ها
 

تاریخ عضویت: Aug 2009
رشته: مهندسی برق
نوشته ها: 512
امتیاز: 2427
تشكرها: 1,069
2,417 بار در 500 پست تشكر شده
سپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura about
پیش فرض

با سلام برجناب لاچینی،

متاسفانه پست اخیر سما را ندیدم و از یادآوری دوست مشهدیمان سپاسگزارم.

ابتدائا سوالم این است که آیا شما دوچیز را قبول دارید؟

1- قرآن از سوی خداوند است و متن آن مورد تایید همه مسلمانان است.
2-احادیث(مثل از آن دست که شما نقل کردید) توسط راویانی نقل شده است که ممکن است مورد اعتماد نبوده باشند و در هر مورد به صورت تک تک باید به بررسی سلسله سند پرداخت و گرنه قابل استناد نیست و در هر صورت اگر مخالف قرآن باشد، ارزشی ندارند.

لطفا اگر موارد فوق، که البته به گمان حقیر توضیح واضحات است، مورد تایید شما هست، اعلام بفرمایید تا به ادامه بحث بپردازیم.

با احترام
سپهر محمدی
__________________
( فقط اعضای سایت می توانند لینک را مشاهده کنند. )، ( فقط اعضای سایت می توانند لینک را مشاهده کنند. )، ( فقط اعضای سایت می توانند لینک را مشاهده کنند. )
من، سپهر محمدی، شیعه و مسلمانم، خدایِ واحدِ خالقِ هر چیز، را می پرستم. به تورات، انجیل و قرآن موجود ایمان دارم و عیسی مسیح، محمد بن عبدالله، علی بن ابیطالب و 11 فرزندش را مولای خود می دانم، و همچنین در انتظار ظهور مهدی و مسیح، دست در دست یکدیگر، هستم!
( فقط اعضای سایت می توانند لینک را مشاهده کنند. )
سپهر آنلاین نیست.  
9 كاربر از سپهر به خاطر پست مفيدش تشكر كرده اند:
قدیمی 03-17-2010  
لاچینی
عضو جدید

 
لاچینی آواتار ها
 

تاریخ عضویت: Jan 2010
رشته: زبان و ادبیات خارجه
نوشته ها: 61
امتیاز: 153
تشكرها: 69
143 بار در 49 پست تشكر شده
لاچینی has a little shameless behaviour in the pastلاچینی has a little shameless behaviour in the past
پیش فرض

درود بر جناب سپهر محمدی
به نظر می رسد در وحله نخست باید تکلیف خود را با احادیث مشخص کنیم. این نمی شود که ما پیش فرضهایی را برای خود تعریف کنیم و سپس به سراغ احادیث برویم و اگر احادیثی در تضاد با پیش فرضهای ما بودند تلاش کنیم تا حداقل یکی از سلسله روات را به ضعف متهم کنیم ولی اگر موافق پیش فرضهای ما بودند تلاشی در خصوص ضغف یا قوت سندیت آنها به عمل نیاوریم.
اتفاقا کتابی هست که در آن راویان احادیث در خصوص معصومیت و سوپرمن بودن امامان به ضعف متهم شده اند.
این رویه هنگامی به بدترین شکل خود را می نمایاند که ما با قران نیز چنین معامله ای بکنیم. قرانی که الله قول حفاظت از آن را داده است و چون نمی توانیم آن را به ضعف متهم بکنیم دست به تحریف معنایی در آن می زنیم تا موافق پیش فرضهای ما شود.
لاچینی آنلاین نیست.  
7 كاربر از لاچینی به خاطر پست مفيدش تشكر كرده اند:
قدیمی 03-17-2010  
سپهر
کارشناس انجمن ادیان

 
سپهر آواتار ها
 

تاریخ عضویت: Aug 2009
رشته: مهندسی برق
نوشته ها: 512
امتیاز: 2427
تشكرها: 1,069
2,417 بار در 500 پست تشكر شده
سپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura about
پیش فرض

با سلام

موافقم!

آیا شما با انتخاب قرآن به عنوان پیش فرض موافقید؟

هر حدیثی با آیتی از قرآن تضاد داشت به کناری خواهیم نهاد!

در واقع سوال من آنست که آیا شما دو فرض فوق را قبول دارید؟

من از قرآن ثابت خواهم کرد که اهل بیت پیامبر معصومند!

با تشکر
سپهر محمدی
__________________
( فقط اعضای سایت می توانند لینک را مشاهده کنند. )، ( فقط اعضای سایت می توانند لینک را مشاهده کنند. )، ( فقط اعضای سایت می توانند لینک را مشاهده کنند. )
من، سپهر محمدی، شیعه و مسلمانم، خدایِ واحدِ خالقِ هر چیز، را می پرستم. به تورات، انجیل و قرآن موجود ایمان دارم و عیسی مسیح، محمد بن عبدالله، علی بن ابیطالب و 11 فرزندش را مولای خود می دانم، و همچنین در انتظار ظهور مهدی و مسیح، دست در دست یکدیگر، هستم!
( فقط اعضای سایت می توانند لینک را مشاهده کنند. )
سپهر آنلاین نیست.  
9 كاربر از سپهر به خاطر پست مفيدش تشكر كرده اند:
قدیمی 03-17-2010  
لاچینی
عضو جدید

 
لاچینی آواتار ها
 

تاریخ عضویت: Jan 2010
رشته: زبان و ادبیات خارجه
نوشته ها: 61
امتیاز: 153
تشكرها: 69
143 بار در 49 پست تشكر شده
لاچینی has a little shameless behaviour in the pastلاچینی has a little shameless behaviour in the past
پیش فرض

درود بر جناب سپهر محمدی
1. با سپاس به عرض می رسانم که هر چند شایسته نیست که با توجه به معنای لغوی واژه " پیش فرض " ، کلام الله را پیش فرض بینگاریم ولی با سخن جنابعالی موافقم. انشاء الله قران پایه و اساس بحث ما خواهد بود و احادیث را به محک قران خواهیم زد هر چند که عقل سلیم را نیز نباید از نظر دور بداریم.
2. ضمنا برای سهولت پیشنهاد می کنم که اول جنابعالی اثبات بکنید که حضرت پیامبر معصوم بوده اند البته با توجه به تعریفی که از معصوم در یکی از پستهای قبلی ارائه کردم که تقریبا جامعترین و مورد پذیرش ترین تعریف در میان معتقدان به معصومیت پیامبران و امامان است چرا که در اینصورت ما نیاز چندانی به احادیث نخواهیم داشت تا بعد برسیم به معصومیت امامان.
3. جنابعالی و من ادعا نمی کنیم که حرفهای ما حتما درست است و ما دو نفر در جستجوی حقیقت هستیم ، به عبارت دیگر ما خود را مالک حقیقت نمی دانیم ، چرا که در غیر اینصورت بحث فایده ای نخواهد داشت. با سپاس
لاچینی آنلاین نیست.  
7 كاربر از لاچینی به خاطر پست مفيدش تشكر كرده اند:
قدیمی 03-18-2010  
سپهر
کارشناس انجمن ادیان

 
سپهر آواتار ها
 

تاریخ عضویت: Aug 2009
رشته: مهندسی برق
نوشته ها: 512
امتیاز: 2427
تشكرها: 1,069
2,417 بار در 500 پست تشكر شده
سپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura about
پیش فرض

با سلام بر دوستان و جناب لاچینی!

به حول و قوه الهی و با عنایت روح القدس، ان شاء الله، این بحث را آغاز می کنم.

اولا در این بحث من در صدد هستم که ثابت کنم اهل بیت پیامبر و رسول گرامی، حضرت ابراهیم، از هر پلیدی و ناپاکی به دور هستند و خداوند آنها را به نحو شایسته ای پاکیزه و پالوده کرده است.
و نزدیکترین افراد به حضرت ابراهیم(ع) پیامبر گرامی اسلام است و اهل بیت پیامبر اسلام، اهل بیت ابراهیم حساب می شوند و از هر پلیدی بری هستند.

ثانیا معنای عصمت را نه آنچیزهایی که معمولا ادعا می شود بلکه آن چیزی که قرآن مدعی آن شده است می دانم.

اکنون به بحث می پردازیم:

آیه 33 سوره احزاب که کانون بحث ماست چنین است:

نقل قول:
وَ قَرْنَ في‏ بُيُوتِكُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولى‏ وَ أَقِمْنَ الصَّلاةَ وَ آتينَ الزَّكاةَ وَ أَطِعْنَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيراً (33:33)
و در خانه هايتان آرام بگيريد و زيورنمايى مكنيد چون زيورنمايى جاهليت، و نماز را بر پا داريد و زكات بپردازيد و از خدا و پيامبرش فرمان بريد، جز اين نيست كه خدا مى‏خواهد پليدى را از شما اهل بيت ببرد و شما را پاك كند پاك كردنى، (33)
اولا در قسمت دوم این آیه اهل بیت خاصی مورد مخاطبت قرار گرفته و عزم الهی برای دور کردن پلیدی و زشتی از آنها و پاک کردن آنها به صورت خاص و ویژه ای که از آن تعبیر به عصمت می کنیم به روشنی اظهار شده است. اما اینکه اهل بیت، اهل بیت کدام خانه است، ظاهرا روشن نیست که به ان خواهیم پرداخت.

اما ادعای اولیه ما از همین آیه استخراج می گردد:

1-اهل البیت معصومند.

ثانیا دو بار اشاره به واژه "بیت" به معنی خانه شده است. بار اول به صورت جمع "بیوتکن" و بار دوم به صورت خاص "البیت" از این موضوع مشخص می گردد که منظور نه هر بیتی از بیوت زنان پیامبر بلکه منظور یک خانه خاصی است.

در آیه 32 همین سوره که با "یا نساء النبی" آغاز می گردد، زنان پیامبر مورد خطاب قرار می گیرند.
در بخش ابتدایی آیه 33 نیز تماما زنان پیامبر مورد خطاب هستند، این موضوع از تداوم ضمیر دوم شخص جمع مونث قابل فهم است، چنانکه در بالا نشان داده شده است، 6 بار در این آیه از ضمیر مخاطب جمع مونث برای مخاطبت زنان نبی استفاده شده است.

اما ناگهان در انتهای آیه ضمیر مونث جمع به ضمیر مذکر جمع تبدیل شده است.

و این موضوع تغییر مخاطب در قرآن بسیار مرسوم است و به آن آشنایی داریم.

پس دومین مدعای ما در اینجا روشن می گردد:

2- مقصود از "اهل البیت" در آیه 33 سوره احزاب، زنان پیامبر نیست، بلکه منظور اهل خانه خاصی است.

خوب اما پس مخاطب انتهای آیه که خداوند اظهار می دارد که اراده کرده است که پلیدی را از آنها ببرد و آنها را به صورت ویژه ای پاک کند کیست؟

در این زمینه تاریخ شهادت می دهد که پیامبر گرامی اسلام، اهل بیت خود را فاطمه، علی، حسن و حسین (علیهم السلام) معرفی کرده بودند. و در این موضوع هیچ شکی نیست!

اما چون همیشه در تاریخ مناقشه فراوان است در این بحث به این موضوع تاریخی و به اظهار حتمی پیامبر گرامی اسلام در مورد معرفی اهل بیت خود کفایت نمی کنیم.

پس از کجا دریابیم که اهل بیت مذکور در این آیه کیستند؟؟؟

برای یافتن "اهل البیت" می توانیم به قرآن مراجعه کنیم و جستجو کنیم آیا در جای دیگری از قرآن "اهل البیت" معرفی شده اند؟

واژه "اهل البیت" کلا دو بار در قرآن به کار رفته است. یکی در همین آیه و بار دیگر در 73 سوره هود:

نقل قول:
وَ امْرَأَتُهُ قَائمَةٌ فَضَحِكَتْ فَبَشَّرْنَهَا بِإِسْحَاقَ وَ مِن وَرَاءِ إِسْحَاقَ يَعْقُوبَ(71)
قَالَتْ يَاوَيْلَتىَ ءَ أَلِدُ وَ أَنَا عَجُوزٌ وَ هَاذَا بَعْلىِ شَيْخًا إِنَّ هَاذَا لَشىَ‏ْءٌ عَجِيبٌ(72)
قَالُواْ أَ تَعْجَبِينَ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ رَحْمَتُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ عَلَيْكمُ‏ْ أَهْلَ الْبَيْتِ إِنَّهُ حَمِيدٌ مجَِّيدٌ(73)

و زن او ايستاده بود. خنديد. پس وى را به اسحاق و از پى اسحاق به يعقوب مژده داديم. (71)
[همسر ابراهيم‏] گفت: «اى واى بر من، آيا فرزند آورم با آنكه من پير زنم، و اين شوهرم پير مرد است؟ واقعاً اين چيز بسيار عجيبى است.» (72)
گفتند: «آيا از كار خدا تعجّب مى‏كنى؟ رحمت خدا و بركات او بر شما خاندان [رسالت‏] باد. بى‏گمان، او ستوده‏اى بزرگوار است.» (73)
چنانکه مشخص است، در این آیه عینا واژه "اهل البیت" به کار رفته است و به روشنی تعریف شده است. و اهل بیت ابراهیم(ع) مصداق آن قرار گرفته اند.

پس مدعای سوم ما در این آیه اثبات می شود:

3- منظور از "اهل البیت" در قرآن، به صورت پیش فرض، اهل بیت حضرت ابراهیم(ع) است.

پس ما تا اینجا توانستیم بخش بزرگی از ادعای خود را ثابت کردیم، یعنی دریافتیم که ابراهیم و اسحاق و یعقوب علیهم السلام، که همگی به نص قرآن امام، رسول و نبی هستد، به معنایی که در آیه 33 احزاب ذکر شد، معصومند و پیامبران و رسولان و امامان از نسل ایشان که همگی اهل بیت ابراهیم(ع) حساب می گردند نیز همگی معصوم هستند.

اما ممکن است در اینجا ذکر گردد که همه نسل ابراهیم، انسانهای خوبی نبوده اند حتی بر عکس، قرآن تصریح می کند که بسیاری از نسل ابراهیم فاسق بودند:

نقل قول:
وَ لَقَدْ أَرْسَلْنَا نُوحًا وَ إِبْرَاهِيمَ وَ جَعَلْنَا فىِ ذُرِّيَّتِهِمَا النُّبُوَّةَ وَ الْكِتَابَ فَمِنهُْم مُّهْتَدٍ وَ كَثِيرٌ مِّنهُْمْ فَاسِقُونَ(57:26)
و در حقيقت، نوح و ابراهيم را فرستاديم و در ميان فرزندان آن دو، نبوّت و كتاب را قرار داديم: از آنها [برخى‏] راه‏ياب [شد] ند، و [لى‏] بسيارى از آنان بدكار بودند.
پس آیا ادعای ما در مورد معصومیت و پاک بودن اهل بیت ابراهیم زیر سوال می رود؟

باز در اینجا از یک اصل قرآنی که در ابتدای همین سوره احزاب آمده است، استفاده می کنیم و پاسخ می دهیم:
نقل قول:
وَ أُولُوا الْأَرْحامِ بَعْضُهُمْ أَوْلى‏ بِبَعْضٍ في‏ كِتابِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بِكُلِّ شَيْ‏ءٍ عَليمٌ (33:6)
و خويشاوندان [طبقِ‏] كتاب خدا، بعضى [نسبت‏] به بعضى اولويّت دارند
پس پاسخ ما این است که خداوند چنین اراده ای کرده است که از اهل بیت ابراهیم پلیدی و ناپاکی را بزداید اما در کتاب خداوند برخی از این اهل بیت بر برخی دیگر اولویت دارند و همه آنها به صورت یکسان مورد شمول این اراده خداوندی قرار نمی گیرند.

لذا ادعای چهارم ما چنین است:

4-برخی از اهل بیت ابراهیم در زمینه عصمت بر برخی دیگر اولویت دارند.

خوب پس تا اینجا دریافتیم که خداوند اراده کرده است که پلیدی و ناپاکی را از اهل بیت ابراهیم بزداید و دریافتیم که همه آنها در این زمینه یکسان نیستند و خداوند برخی را بر برخی دیگر اولویت داده است.

اما از کجا می توانیم دریابیم که این مقام عصمت شامل پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت پاک و مطهر ایشان می گردد؟

یا به نحو دیگر می توان اینگونه سوال کرد که در میان اهل بیت ابراهیم کدامیک اولویت بالاتری دارند تا شامل بالاترین مقام عصمت در میان اهل بیت ابراهیم گردد؟

باز قرآن به روشنی پاسخ می گوید:

نقل قول:
إِنَّ أَوْلَى النَّاسِ بِإِبْراهيمَ لَلَّذينَ اتَّبَعُوهُ وَ هذَا النَّبِيُّ وَ الَّذينَ آمَنُوا وَ اللَّهُ وَلِيُّ الْمُؤْمِنينَ (3:68)
در حقيقت، نزديكترين مردم به ابراهيم، همان كسانى هستند كه او را پيروى كرده‏اند، و [نيز] اين پيامبر و كسانى كه [به آيين او] ايمان آورده‏اند و خدا سرور مؤمنان است.
لطفا دقت کنید که در این آیه عینا از همان واژه "اولویت" استفاده شده است و اولی ترین مردم در میان مومنان زمان پیامبر، به حضرت ابراهیم، پیامبر گرامی اسلام دانسته شده است.

لذا ادعای پنجم ما ثابت می گردد:

5-بالاترین اولویت در میان اهل بیت ابراهیم، با محمد، پیامبر اسلام است.

بالاترین اولیوت در میان اهل بیت ابراهیم، در میان مومنین زمان پیامبر اسلام با خود ایشان بود و او از هر کسی به ابراهیم نزدیکتر است و اهل بیت او، اهل بیت حضرت ابراهیمند و خداوند چنین اراده کرده است که پلیدی و زشتی از آنها به صورت ویژه ای زدوده شود و آنها پاک و مطهر باشند.

لذا از جمع 5 ادعای فوق در می یابیم که اهل بیت پیامبر اسلام(کسانی که نسبت رحمی با ایشان دارند)، معصومند و خداوند آنها را از هر پلیدی به صورت خاص و ویژه ای پاک کرده است.

امید که این استدلال محکم قرآنی که اکثرا از همان کسانی که مدعی عصمتشان هستیم اخذ گردیده است، برای دوستان مفید فایده باشد.

با احترام فراوان
سپهر محمدی
__________________
( فقط اعضای سایت می توانند لینک را مشاهده کنند. )، ( فقط اعضای سایت می توانند لینک را مشاهده کنند. )، ( فقط اعضای سایت می توانند لینک را مشاهده کنند. )
من، سپهر محمدی، شیعه و مسلمانم، خدایِ واحدِ خالقِ هر چیز، را می پرستم. به تورات، انجیل و قرآن موجود ایمان دارم و عیسی مسیح، محمد بن عبدالله، علی بن ابیطالب و 11 فرزندش را مولای خود می دانم، و همچنین در انتظار ظهور مهدی و مسیح، دست در دست یکدیگر، هستم!
( فقط اعضای سایت می توانند لینک را مشاهده کنند. )
سپهر آنلاین نیست.  
7 كاربر از سپهر به خاطر پست مفيدش تشكر كرده اند:
قدیمی 03-19-2010  
لاچینی
عضو جدید

 
لاچینی آواتار ها
 

تاریخ عضویت: Jan 2010
رشته: زبان و ادبیات خارجه
نوشته ها: 61
امتیاز: 153
تشكرها: 69
143 بار در 49 پست تشكر شده
لاچینی has a little shameless behaviour in the pastلاچینی has a little shameless behaviour in the past
پیش فرض

درود بر جناب سپهر محمدی
1. انتقاد علامه طباطبایی از حوزه ها : " علوم حوزوی به گونه ای تنظیم شده اند که به هیچ وجه به قرآن احتیاج ندارند به طوری که شخص متعلم می تواند تمام این علوم را از صرف،نحو،بیان، لغت، حدیث، رجال،درایه، فقه و اصول فراگرفته به آخر برسد و انگاه متخصص در آنها بشود و ماهر شده در آنها اجتهاد کند ولی اساسا قرآن نخواند و جلدش را هم دست نزند! در حقیقت برای قرآن چیزی جز تلاوت کردنش برای کسب ثواب و یا بازوبندی فرزندان که از حوادث روزگار حفظشان کند چیزی نمانده اگر اهل عبرتی عبرت بگیر" تفسیر المیزان فارسی 20 جلدی ج5 ص 450
2. پیشنهاد دادم که نخست معصومیت پیامبر اثبات شود که در اینصورت در صورت اثبات به معصومیت امامان می پرداختیم و در صورت عدم اثبات دیگر نیازی به اثبات معصومیت امامان نبود ولی جنابعالی برای شروع آیه تطهیر را برگزیده اید که من به گزینش جنابعالی احترام می گذارم.
3. اگر بخواهیم قران را با کتابهای مدرن مقایسه کنیم در اینصورت سوره های آن همانند فصلهای کتابهای مدرن خواهد بود ولی پاراگراف بندی آن را باید با کنار هم قرار دادن آیات هم موضوع در درون یک سوره انجام دهیم که در اینصورت آیات 28 تا 34 سوره احزاب در یک پاراگراف قرار می گیرند و آیه قبل از آیه 28 و آیه بعد از آیه 34 ارتباطی به موضوع آیات 28 تا 34 که همانا در خصوص زنان پیامبر است ندارند.
3. البته در برخی موارد در قران ، پاراگراف تنها یک آیه است ولی این که یک آیه را بتوانیم در دو پاراگراف قرار دهیم شگفت آور است. اگر فرض کنیم که چهار آیه قبل و یک آیه بعد آیه 33 اصلا ربطی به موضوع ندارد و باید در پاراگرافهای دیگر قرار بگیرند و تنها آیه 33 را در نظر بگیریم مشاهده می کنیم که مورد خطاب در بخش اول آیه زنان پیامبر و در بخش دوم چهارده معصوم است و شگفت آور تر اینکه الله به زنان پیامبر دستوراتی می فرمایند تا در نتیجه عمل به این دستورات از طرف زنان پیامبر که معصوم نیستند ، چهارده معصوم از رجس پیراسته شده و پاکیزه گردند. آیا شگفت آور نیست؟
4. باز هم شگفت انگیزتر ، نظر علامه طباطبایی است : " و اگر كسى بگويد: آن روايات ( روایات مربوط به دلالت آیه بر معصومین ) بايد به خاطر ناسازگارى‏اش با صريح قرآن طرد شود، چون روايت هر قدر هم صحيح باشد، وقتى پذيرفته است كه با نص صريح قرآن منافات نداشته باشد، و روايات مذكور مخالف قرآن است، براى اينكه آيه مورد بحث دنبال آياتى قرار دارد كه خطاب در همه آنها به همسران رسول خدا (ص) است، پس بايد خطاب در اين آيه نيز به ايشان باشد.
در پاسخ مى‏گوييم: همه حرفها در همين است كه آيا آيه مورد بحث متصل به آن آيات، و تتمه آنها است يا نه؟ چون رواياتى كه بدان اشاره شد، همين را منكر است، و مى‏فرمايد آيه مورد بحث به تنهايى، و در يك واقعه جداگانه نازل شده، و حتى در بين اين هفتاد روايت، يك روايت هم وجود ندارد، كه بگويد آيه شريفه دنبال آيات مربوط به همسران رسول خدا (ص) نازل شده، و حتى احدى هم از مفسرين اين حرف را نزده‏اند، حتى آنها هم كه گفته‏اند آيه مورد بحث مخصوص همسران رسول خدا (ص) است، مانند عكرمه و عروه، نگفته‏اند كه: آيه در ضمن آيات نازل شده.
پس آيه مورد بحث از جهت نزول جزو آيات مربوط به همسران رسول خدا (ص) و متصل به آن نيست، حال يا اين است كه به دستور رسول خدا (ص) دنبال آن آيات قرارش داده‏اند، و يا بعد از رحلت رسول خدا (ص) اصحاب در هنگام تاليف آيات قرآنى در آنجا نوشته‏اند، "
این نظر علامه با توجه به مفاد آیات 17 و 18 سوره القیامه " إِنَّ عَلَيْنا جَمْعَهُ وَ قُرْآنَهُ ، فَإِذا قَرَأْناهُ فَاتَّبِعْ قُرْآنَهُ : كه ما خود آن را مجموع و محفوظ داشته و بر تو فراخوانيم . و آن گاه كه آن را خوانديم تو از آن پيروى كن. " منافات دارد ولی شاید بتوان ادعا کرد که منظور الله در این آیات تنها جمع نمودن آیات بوده و نه مرتب کردن آنها که البته در این صورت بنا به مثل معروف هیچ سنگی روی سنگی بند نخواهد شد و هر فرقه ای خواهد توانست آیه ای و یا حتی بخشی از یک آیه را از متن قران بیرون بکشد و عقیده خود را بر آن تحمیل کند و در مقام بازخواست ادعا کند که این آیه یا بخشی از آیه ارتباطی با آیات پیرامونیش و کل قران ندارد.
سپس ایشان در مقام استنتاج از ادعاهای خود می گوید : " مؤيد اين احتمال اين است كه اگر آيه مورد بحث كه در حال حاضر جزو آيه" وَ قَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ" است، از آن حذف شود، و فرض كنيم كه اصلا جزو آن نيست، آيه مزبور با آيه بعدش كه مى‏فرمايد:" و اذكرن" كمال اتصال و انسجام را دارد، و اتصالش بهم نمى‏خورد. " البته این کاملا درست است ولی پرسش این است که با توجه به اینکه در آیاتی که واژه " إِنَّما " به کار رفته است حتما پیش از این واژه مطلبی بوده که الله در مقام نتیجه گیری از این واژه استفاده فرموده اند و به اصطلاح در هیچ حای قران این واژه به صورت ابتدا به ساکن مورد استفاده قرار نگرفته است پس جایگاه این بخش از آیه در قران کجاست؟ ما که نمی توانیم ادعا بکنیم که این آیه با توجه به اهمیت آن ، یک سوره است. متاسفانه علامه در این خصوص حتی به گمانه زنی نیز نپرداخته اند.
5. واژه بیت به معنای خانه و همایی اهل البیت به معنای اهل خانه و یا معادل آن در زبان پارسی خانواده است. خانواده هم می تواند هسته ای باشد یعنی تنها شامل زن و شوهر و فرزندان شود و یا می تواند افراد دیگری همانند پدر شوهر و خواهر شوهر و یا غیره را در بر گیرد که در اینصورت دیگر هسته ای نیست ولی در هر حال حتما عنوانی دارد مثلا خانواده آقای امیری. عنوان خانواده ، نام فردی است که متکفل اعضای خانواده است یعنی دیگر اعضای خانواده نانخور این شخص هستند و این شخص وظیفه پشتیبانی مالی و حفاظت از آنها را بر عهده دارد. امکان دارد مردی چندین همسر داشته باشد همانند حضرت پیامبر که هر کدام در خانه های مستقل زندگی کنند ولی همه آنها ، اعضای خانواده شخص مذکور هستند.
6. همایی اهل البیت کلا سه بار در قران آمده است البته یک بار بدون الف و لام واژه بیت. یکی در همین آیه و دو بار هم در آیه 73 سوره هود و آیه 12 سوره قصص. در دو آیه مذکور و به عقیده من در هر سه آیه ، مورد خطاب الله زنان هستند. جالب است که در قران واژه اهل به معنای خانواده نیز 47 بار آمده است ( احتمالا دقیق نباشد ) و منظور الله در این آیات همه اعضای خانواده اعم از مذکر و مونث و یا تنها مذکرها می باشد. آیا شگفت انگیز نیست. الله حکیم با علم به سوء استفاده از آیه تطهیر هر جا مراد و یا خطاب تنها زنان بوده اند از همایی اهل البیت و هر جا مراد و یا خطاب کلیه اعضای خانواده و یا تنها مذکرها بوده اند تنها از واژه اهل برای خانواده بهره جسته اند.
7. درست است که معادل هر دوی واژه های « منکم» و « عنکم» در زبان پارسی " از شما " است ولی در زبان عربی این دو واژه باهم تفاوت دارند. فرق آنها اینست که « منکم» به خود مخاطب مربوط می شود و «عنکم» به کس دیگری غیر از مخاطب مربوط می شود. مثلاً وقتی می خواهیم چیزی از کسی بگیریم که مال خود اوست از منکم و وقتی می خواهیم چیزی از او بگیریم که مال شخص دیگری است از عنکم استفاده می کنیم. اگر آیه گفته بود: لـِيُـذْهِـبَ مِـنْـكُـمُ الـرِّجْـسَ: دارد رجس را از شما می برد (به این معنی می بود که اهل بیت خودشان رجس دارند و خداوند می خواهد رجسِ را از آنها ببرد)، ولی آیه گفته: لـِيُـذْهِـبَ عَـنْـكُـمُ الـرِّجْـسَ: یعنی: دارد رجسی که در افراد دیگری است را از شما دور می کند. پس یک نکته دیگر در آیه اینست که اهل بیت رجس ندارند و خداوند می خواهد که آنها به رجسی که در اشخاص دیگری هست آلوده نشوند.
موفق باشید.
لاچینی آنلاین نیست.  
كاربر زير از لاچینی به خاطر پست مفيدش تشكر كرده است:
قدیمی 03-19-2010  
سپهر
کارشناس انجمن ادیان

 
سپهر آواتار ها
 

تاریخ عضویت: Aug 2009
رشته: مهندسی برق
نوشته ها: 512
امتیاز: 2427
تشكرها: 1,069
2,417 بار در 500 پست تشكر شده
سپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura about
پیش فرض

دوست گرامی،

گمان کنم شما بیش از آنکه پاسخی به بنده داده باشید، پاسخی برای جناب علامه آماده کرده بودید!

دوست من،

من عمیقا با جناب علامه همداستانم که حوزویان را به بیگانگی با قرآن متهم می کرد، اما حقا آیا استدلال بنده کلمه ای خارج از قرآن داشت؟؟؟

دوست من،

نه گمان کنید که بنده باهوش بوده ام و این استدلال را ساخته ام! این استدلال دقیقا از اهل البیت اخذ شده است!
پیچیده ترین معارف دینی توسط اهل البیت عینا بر اساس استدلالات کاملا قرآنی نقل شده است!

دوست من،

شما پیشنهاد دادید که اول عصمت پیامبر اسلام را اثبات کنم و بنده اول عصمت همه پیامبران ابراهیمی و از جمله پیامبر اسلام را ثابت کردم.

همانطور که عرض کردم تنها تفسیر صرفا قرآنی اهل البیت در آیه 33 سوره احزاب، اهل بیت حضرت ابراهیم است! که پیامبر اسلام یکی از آنها و اولی ترین آنهاست.

سپس در زمان پیامبر اسلام این اهل البیت بر اهل بیت پیامبر اسلام که ائمه هدی باشند، اطلاق می گردد.

شما به خوبی می دانید که عوض شدن مخاطب در قرآن فراوان، فراوان اتفاق افتاده است و مقایسه کردن قرآن با کتابهای مدرن، چیزی را حل نمی کند!

بنده نشان دادم وش ما تکمیل کردید که ضمیر در پیش و پس جمله "انما یرید الله لیذهب عنکم و الرجس اهل البتت و لیطهرکم تطهیرا" مونث است و در این جمله مذکر است، پس بدون شک مخاطب در این قسمت اشخاص دیگری هستند. شما نیز غیر مستقیم به قراین تاریخی که نشان می دهد این آیه همراه بقیه آیات نازل نشده است ولی پیامبر دستور داده است که آن را در اینجا بگنجانند، اشاره کردید، که کاملا موید نظر بنده است.

به خصوص از تفاوت بیوت و البیت می توان فهمید که منظور از "اهل البیت" اهل خانه خاصی است، نه هر خانه ای!

عرض شد که تنها جایی که در قرآن دقیقا اهل خانه خاصی تعریف شده است، اهل خانه ابراهیم است که به خلاف آنچه فرمودید، آنجا هم ضمیر مذکر دارد و شامل هم زنان و هم مردان اهل خانه حضرت ابراهیم است(خود ابراهیم، ساره، اسحاق و یعقوب)

شما فرمودید:

نقل قول:
البته در برخی موارد در قران ، پاراگراف تنها یک آیه است ولی این که یک آیه را بتوانیم در دو پاراگراف قرار دهیم شگفت آور است.
خوب دوست من فرض کنید شگفت آور است، سپس چه؟ گرچه می توان ثابت کرد این موضوع نیز بارها در قرآن اتفاق افتاده است، اما آیا شگفت آور بودن دلیل امتناع می شود؟؟؟

ضمنا شما هیچ توضیحی در مورد اینکه چرا اهل البیت با ضمیر مذکر آمده است ندادید! یعنی قرآن چیزی خلاف تمام قواعد زبان عربی انجام داده است؟؟؟

دوست گرامی،
شما فرمودید:

نقل قول:
واژه بیت به معنای خانه و همایی اهل البیت به معنای اهل خانه و یا معادل آن در زبان پارسی خانواده است.
دوست گرامی!

همه دین اسلام در "لا اله الا الله" نهفته است! و همه این شعار در یک تفاوت در الف و لام!

یعنی تفاوت "اله" با "ال-اله" یا همان الله!

شما الف و لام ها را در قرآن کم اهمیت ندانید! مثالهای مشابه در "الامر" با "امر" قابل ذکر است!

"اهل البیت" در این آیه به معنای خانواده نیست! به معنی خانواده خاصی است! این کدام خانواده است که برای نویسنده قرآن خاص است؟؟؟

آیا راهی جز مراجعه به قران برای یافتن آن خانواده خاص داریم؟ مراجعه به قرآن نشان می دهد که تنها خانواده ای که در قرآن به صورت خاص "اهل البیت" دانشته شده است، خانواده حضرت ابراهیم است. البته حتی واژه "اهل بیت" یعنی بدون الف و لام نیز برای خانواده حضرت موسی آمده است که حتما در زمان خود اولی ترین مردم به حضرت ابراهیم بوده است و حتما او نیز جزء اهل بیت حضرت ابراهیم حساب می شده است. و هم ایشان هم برادرشان(هارون) و هم خواهرشان(مریم) همگی نبی بودند. پس اساسا هیچ واژه اهل البیتی در قرآن غیر آنچیزی که به خاندان حضرت ابراهیم اشاره کند اساسا نداریم! چه با الف و لام و چه بدون آن!

شما فرمودید:

نقل قول:
درست است که معادل هر دوی واژه های « منکم» و « عنکم» در زبان پارسی " از شما " است ولی در زبان عربی این دو واژه باهم تفاوت دارند. فرق آنها اینست که « منکم» به خود مخاطب مربوط می شود و «عنکم» به کس دیگری غیر از مخاطب مربوط می شود.
اولا لطفا برای این ادعای خود دلیل بیاورید!
تا آنجا که بنده مراجعه کرده ام، آنچه شما ادعا کردید را نیافتم!

در المفردات معنی "عن" چنین گفته است: "يقتضي مجاوزة ما أضيف إليه‏" یعنی "حرف اضافه "عن"، مرور آن چیزی که به آن اضافه شده است را اقتضا می کند."

و نمونه های آن هم از این قرار است:
حدّثتك عن فلان، و أطعمته عن جوع‏
از فلانی برای تو سخنی گفتم، و از گرسنگی اورا سیر کردم.
لذا به گمان حقیر حرف "عن" در آیه فوق مرور و دور شدن پلیدی ها از "اهل البت" را در آیه 33 احزاب نشان می دهد.

دوست گرامی،

استدلالی که آوردم کاملا محکم و متقن و قرآنی بود و در انتظار پاسخی محکم و قرآنی هستم.

با احترام فراوان
سپهر محمدی
__________________
( فقط اعضای سایت می توانند لینک را مشاهده کنند. )، ( فقط اعضای سایت می توانند لینک را مشاهده کنند. )، ( فقط اعضای سایت می توانند لینک را مشاهده کنند. )
من، سپهر محمدی، شیعه و مسلمانم، خدایِ واحدِ خالقِ هر چیز، را می پرستم. به تورات، انجیل و قرآن موجود ایمان دارم و عیسی مسیح، محمد بن عبدالله، علی بن ابیطالب و 11 فرزندش را مولای خود می دانم، و همچنین در انتظار ظهور مهدی و مسیح، دست در دست یکدیگر، هستم!
( فقط اعضای سایت می توانند لینک را مشاهده کنند. )
سپهر آنلاین نیست.  
5 كاربر از سپهر به خاطر پست مفيدش تشكر كرده اند:
قدیمی 03-21-2010  
لاچینی
عضو جدید

 
لاچینی آواتار ها
 

تاریخ عضویت: Jan 2010
رشته: زبان و ادبیات خارجه
نوشته ها: 61
امتیاز: 153
تشكرها: 69
143 بار در 49 پست تشكر شده
لاچینی has a little shameless behaviour in the pastلاچینی has a little shameless behaviour in the past
پیش فرض

درود بر جناب سپهر محمدی و سایر هموندان و تبریک حلول سال نو
1. حق با شماست. در پست قبلی به پرسشهای شما پاسخ ندادم. علت هم آن است که معمولا در آغاز بحث ، طرفین تصویری کلی از نظرات خود را در خصوص مورد بحث مطرح می کنند و سپس بحث به پرسش و پاسخ کشیده می شود و این رویه که از همان ابتدا یک طرف به طرح پرسش بپردازد و طرف دیگر در مقام پاسخ برآید بیشتر در دادگاهها معمول است.
2. بنده نپذیرفتم که بخش دوم آیه 33 همراه با بخش اول این آیه و همچنین آیات پیرامونیش نازل نشده است. آنچه آوردم نظر دیگران بود و گفتم که در این صورت دیگر هیچ سنگی روی سنگی بند نخواهد شد. من و همفکرانم بر این باوریم که ترتیب همه سوره ها و آیات سوره ها به همان نحوی است که الله اراده فرموده اند چرا که الله قول حفاظت از قران را داده اند و یافته های ریاضی جدید نیز مبین این حقیقت است که حتی یک واو نیز به قران اضافه و یا از آن کسر نشده است و همه سوره ها و آیات در جای خود هستند و اگر حتی یک کلمه را از آیه ای به آیه ای دیگر انتقال دهیم نظم قران به هم می خورد. این پذیرفتنی نیست که آیات قران به صورت شانسی و الله بختکی در کنار هم چیده شده باشند.
2. قاعد ه ای در دستور زبان عربی با عنوان " تغلیب " وجود دارد که بر اساس این قاعده اگر مخاطبین مثلا یک میلیارد نفر مونث و تنها یک نفر مذکر باشد افعال و ضمایر به صورت مذکر آورده می شوند. این واژه از ریشه غلبه است. برای مثال ، همه افعال و ضمایر در بخشی از آیه قرانی " إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُم‏ " مذکر هستند ولی منظور همه مردان و زنان است نه اینکه منظور تنها مردان باشد.
3. در بخش دوم آیه 33 ، افعال و ضمایر همه مذکر هستند و اگر منظور شما این باشد که مورد خطاب الله تنها مذکرها هستند در این صورت حضرت فاطمه که مونث است معصوم نیست و اگر منظور شما این باشد که مورد خطاب الله هم مذکرها و هم مونثها هستند در این صورت حضرت فاطمه هم جزو معصومین قرار می گیرند.
4. اگر 6 آیه مذکور و یا حتی تنها آیه 33 را متصل در نظر بگیریم که در قرانی که اکنون در دسترس ماست به همین نحو است در اینصورت با توجه به قاعده تغلیب در می یابیم که حتما مذکری یا مذکرهایی به مورد خطاب اضافه شده است که ضمایر و افعال در بخش دوم آیه مذکر شده اند بدون آنکه مورد خطابهای نخست حذف شده باشند. با کمی دقت می توان دریافت که منظور از اهل البیت همانا اهل البیت النبی یا خانواده پیامبر است و لفظ نبی به قرینه لفظی و یا معنوی حذف شده است و همچنین با توجه به متن آیه : " و در خانه‏هاى خود بنشينيد، و چون زنان جاهليت نخست خود نمايى نكنيد، و نماز بپا داريد، و زكات دهيد، و خدا و رسولش را اطاعت كنيد، خدا جز اين منظور ندارد كه پليدى را از شما اهل بيت ببرد، و آن طور كه خود مى‏داند پاكتان كند " در می یابیم که الله به زنان پیامبر که در خانه های مستقل و جدا از هم زندگی می کنند و لی در کل همه آنها اهل بیت یا خانواده پیامبر هستند دستوراتی صادر می فرمایند که در صورت اجرا نکردن این دستورات مثلا ظاهر شدن در ملا عام بدون پوشش مناسب همانند دوران پیش از اسلام ، نظر پلید افراد بوالهوس به آنها خواهد افتاد و یا حتی مورد اذیت و آزار قرار خواهند گرفت که اصلا فلسفه حکم پوشش زنان در قران جلوگیری از اذیت و آزار زنان توسط افراد بوالهوس می باشد و از این طریق آبروی خانواده پیامبر خدشه دار خواهد شد که مسلما همه اعضای خانواده پیامبر و خود حضرت پیامبر از این طریق تحت تاثیر قرار خواهند گرفت نه اینکه تنها زنان پیامبر تحت تاثیر قرار گرفته باشند. یعنی همانند جوامع امروزی اینطور نیست که زنی خطا کند و شوهر یا برادر و سایر بستگان وی سرافکنده نباشند و از این رو الله می فرمایند که همه این دستوراتی که دادم صرفا به این علت است که پاکتان کنم و پلیدیها و پلشتیها را از شما خانواده پیامبر دور کنم.
5. اگر بر فرض محال و با استناد به هفت میلیون حدیث نسبت داده شده به پیامبر که در اینصورت لازم می آمد پیامبر هر 77 تانیه یک حدیث بگویند اینگونه در نظر بگیریم که بخش دوم آیه جداگانه نازل شده است و ارتباطی با بخش اول آیه 33 و آیات پیرامونی ندارد در اینصورت آیه چنین می شود : إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيرا : خدا جز اين منظور ندارد كه پليدى را از شما اهل بيت ببرد و آن طور كه خود مى‏داند پاكتان كند که در اینصورت پرسشهای زیر به ذهن متبادر می شود :
الف. منظور از اهل البیت چیست ؟ پاسخ : مشخصا خانواده پیامبر مطرح است و امامان اول و دوم و سوم چون خانواده جداگانه ای داشتند یعنی جدا از پیامبر زندگی می کردند و حضرت علی متکفل آنها بود جزو آل یعنی خاندان پیامبر هستند نه خانواده پیامبر. شیعیان به هنگام صلوات فرستادن می گویند : اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم که منظورشان از آل محمد ، امامان معصوم است و اگر قرار بود که منظور از اهل البیت نیز امامان معصوم باشد در اینصورت می گفتند : اللهم صل علی محمد و اهل البیت محمد و عجل فرجهم.
ب. چر الله رحیم و رحمان پارتی بازی می فرمایند و تنها می خواهند خانواده پیامبر را پاک کنند و پلیدی را از آنها دور کنند ، مگر ما را خلق نفرموده اند؟ مگر به ما کرامت عطا نفرموده اند؟ پاسخ : الله می خواهند که همه پاک شوند و از پلیدیها دور بمانند و فرقی میان بندگان خود نمی گذارند. این انسانها هستند که گروه گروه شده اند و هر گروهی ، پیامبری را که الله برای پیام رسانی برگزیده اند با الله عوضی گرفته اند.
ج. آیا اگر کسی پاک شود و از پلیدی به دور باشد معصوم ( نیست در جهان به جز الله ) است؟ پاسخ : با توجه به تعریفی که از معصوم از طرف مدعیان معصومیت ارائه شده است ، خیر.
د. آیا صرفا خواست و اراده الله باعث خواهد شد که همه هدایت شوند؟ پاسخ : البته که الله می خواهند همه انسانها هدایت شوند ولی به انسانها نیز در این دنیا آزادی عطا فرموده اند و شیطان نیز می خواهد که همه گمراه شوند ولی الله راهی برای تسلط شیطان بر مومنان قرار نداده است :
آیه 26 سوره نسا : يُريدُ اللَّهُ لِيُبَيِّنَ لَكُمْ وَ يَهْدِيَكُمْ سُنَنَ الَّذينَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَ يَتُوبَ عَلَيْكُمْ وَ اللَّهُ عَليمٌ حَكيم‏ : خدا مى‏خواهد روشهاى كسانى كه پيش از شما بودند براى شما بيان كند، و شما را بدان هدايت فرمايد، و شما را ببخشد. و خدا دانايى فرزانه است‏.
آیه 60 سوره نسا : . . . وَ يُريدُ الشَّيْطانُ أَنْ يُضِلَّهُمْ ضَلالاً بَعيداً : شيطان ميخواهد بضلالشان افكند، ضلالى دور. و برخی پرسشهای دیگر.
موفق باشید.
لاچینی آنلاین نیست.  
4 كاربر از لاچینی به خاطر پست مفيدش تشكر كرده اند:
 

ارسال و ثبت لینک این تاپیک در سایت های دیگر ( = افزایش بازدید از تاپیک و جذب کاربر)

برچسب ها
مورد, مباحث, معرفت, معصومند؟, آیا, ائمه, بحث, حلقه, شیعه
ابزارهای موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
کد HTML غیر فعال است



اکنون ساعت 04:59 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
زبان فارسی توسط Persian Forum، اصلاح و تغییر توسط متالیک
مسئوليت مطالب و نظرات كاربران، به عهده خود آنان است و لزوما نظر انجمن نيست.