This is Google's cache of http://www.iran-far.com/showthread.php?p=586402. It is a snapshot of the page as it appeared on Aug 3, 2010 07:58:45 GMT. The current page could have changed in the meantime. Learn more

Text-only version
These search terms are highlighted: بحث در مورد آیا ائمه شیعه معصومند  
بحث در مورد آیا ائمه شیعه معصومند؟ - از مباحث حلقه معرفت - صفحه 5 - انجمن فرهيختگان ايران

بازگشت   انجمن فرهيختگان ايران > انجمن اديان > اسلام > فرق و مذاهب اسلامی > شیعه‌شناسی

 
 
ابزارهای موضوع
قدیمی 04-21-2010  
لاچینی
عضو جدید

 
لاچینی آواتار ها
 

تاریخ عضویت: Jan 2010
رشته: زبان و ادبیات خارجه
نوشته ها: 61
امتیاز: 153
تشكرها: 69
143 بار در 49 پست تشكر شده
ارسال امتیاز منفی: 0
0 بار در 0 پست امتیاز منفی گرفته
لاچینی has a little shameless behaviour in the pastلاچینی has a little shameless behaviour in the past
پیش فرض

درود بر جناب سپهر محمدی
1. نام امام سوم شیعیان حضرت حسین بن علی بن عمران است. ایشان دارای چندین همسر بودند که به صورت مستقل ، هر کدام با فرزندان خویش در خانه های مستقل و جدا از هم زندگی می کردند. می خواهیم عبارت پارسی " خانواده حسین بن علی " را به زبان عربی برگردانیم که می شود " اهل البیت الحسین " . البته در زبان پارسی هم عبارت " اهل بیت حسین" مصطلح است. اگر شک دارید عین همین عبارات را در اینترنت جستجو فرمایید. آیا منظور از اهل بیت حسین ( اهل البیت الحسین) ، خانواده گرامی آن حضرت شامل همه همسران و فرزندان ایشان نمی باشد؟ و یا خانه خاصی همانند خانه یکی از همسران آن حضرت مد نظر است؟
2. ( خارج از مورد بحث ) کنیه پدر گرامی حضرت علی ، ابوطالب است. حضرت علی سه برادر به نامهای طالب ، عقیل و جعفر داشتند. طالب بزرگترین پسر حضرت ابوطالب بودند و کنیه آن جناب هم به رسم عرب از نام اولین پسر ایشان یعنی طالب نشات گرفته است. متاسفانه به جز جعفر ، دیگر برادران حضرت علی از مشرکین بودند. در جنگ بدر ، طالب به دست مسلمین کشته می شود و عقیل به اسارت در می آید. به منظور پاسداشت نام حضرت علی ، به نظر می رسد اگر به جای علی بن ابوطالب ، علی بن عمران گفته شود بهتر است.
لاچینی آنلاین نیست.  
كاربر زير از لاچینی به خاطر پست مفيدش تشكر كرده است:
قدیمی 04-21-2010  
سپهر
کارشناس انجمن ادیان

 
سپهر آواتار ها
 

تاریخ عضویت: Aug 2009
رشته: مهندسی برق
نوشته ها: 497
امتیاز: 2363
تشكرها: 996
2,353 بار در 485 پست تشكر شده
ارسال امتیاز منفی: 0
0 بار در 0 پست امتیاز منفی گرفته
سپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura about
پیش فرض

با سلام

دوست گرامی شما گویا از بحث منطقی می گریزید!

لطفا:

1- یا پاسخی به استدلال صد در صد قرآنی من بدهید!
2- یا گمانی زنی نکنید و بر اساس منطقی یقین آور سخن بگویید، و فراموش نکنید که گمانه زنی در امر دین، روش مشرکان است:
نقل قول:
و بيشترشان جز از گمان پيروى نمى‏كنند [ولى‏] گمان به هيچ وجه [آدمى را] از حقيقت بى‏نياز نمى‏گرداند. آرى، خدا به آنچه مى‏كنند داناست. (10:36)
دوست من مگر در تمام اناجیل فعلی در حال حاضر نوشته نشده است که عیسی خداست؟؟؟ آیا متن انجیل اشکال دارد؟ آیا عیسی واقعا مدعی الوهیت شد؟ خیر برادر گرامی در ترجمه واژه "خدا" در تمام ترجمه های اناجیل از گمانه زنی استفاده شده است! گمان کرده اند که واژه "الوهیم" به معنی "خدا" است!!!! در حالیکه هیچ دلیل منطقی برای آن ندارند!
(علاقه مندان این بحث به اینجا مراجعه کنند: http://66.96.205.245/~admin/showthread.php?t=13336 )

و باز به یاد داشته باشید که:
نقل قول:
اگر از بيشتر كسانى كه در زمين مى‏باشند پيروى كنى، تو را از راه خدا گمراه مى‏كنند. آنان جز از گمانِ [خود] پيروى نمى‏كنند و جز به حدس و تخمين نمى‏پردازند. (6:116)
3-یا بر اساس آنکه فرمودید:
نقل قول:
باز هم تکرار می کنم که "اهل بیت" و یا اهل یک مرد در زبان عربی معادل واژه "خانواده" در زبان پارسی است.
بار دیگر خواهش می کنم به سوال روشن بنده پاسخ دهید:
لطفا شما توضیح دهید سه واژه "اهل البیت"، "اهل بیت" و "اهل بیوت" چه فرقهایی با هم دارند؟
با تشکر
سپهر محمدی
__________________
( فقط اعضای سایت می توانند لینک را مشاهده کنند. )، ( فقط اعضای سایت می توانند لینک را مشاهده کنند. )، ( فقط اعضای سایت می توانند لینک را مشاهده کنند. )
من، سپهر محمدی، شیعه و مسلمانم، خدایِ واحدِ خالقِ هر چیز، را می پرستم. به تورات، انجیل و قرآن موجود ایمان دارم و عیسی مسیح، محمد بن عبدالله، علی بن ابیطالب و 11 فرزندش را مولای خود می دانم، و همچنین در انتظار ظهور مهدی و مسیح، دست در دست یکدیگر، هستم!
( فقط اعضای سایت می توانند لینک را مشاهده کنند. )
سپهر آنلاین نیست.  
4 كاربر از سپهر به خاطر پست مفيدش تشكر كرده اند:
قدیمی 04-22-2010  
لاچینی
عضو جدید

 
لاچینی آواتار ها
 

تاریخ عضویت: Jan 2010
رشته: زبان و ادبیات خارجه
نوشته ها: 61
امتیاز: 153
تشكرها: 69
143 بار در 49 پست تشكر شده
ارسال امتیاز منفی: 0
0 بار در 0 پست امتیاز منفی گرفته
لاچینی has a little shameless behaviour in the pastلاچینی has a little shameless behaviour in the past
پیش فرض

درود بر جناب سپهر محمدی
1. جنابعالی چرا دروغ می گویید و تهمت می زنید؟ اگر به این روش ادامه دهید دیگر نمی توان عنوان این گفتگو را بحث گذاشت بلکه جدل است و بهتر است که ترک شود. به نظر می رسد شما نوشته های مرا یا با دقت نمی خوانید و یا عامدا آنها را تحریف می کنید:
فرموده اید : " بنده نیز باز عرض می کنم، در ترجمه لفظ به لفظ معانی اسقاط می شوند! شما ابتدا "اهل بیت" را معادل "خانواده" می دانید و بعد "اهل البیت" را هم مساوی خانواده می کنید و بعد آن را به "اهل بیوت" توسعه می دهید و به زنان دیگر پیامبر می رسید!
حال آنکه بین "اهل البیت" و "اهل بیوت" همانقدر فرق است که بین خانواده 5 نفری فاطمه تا همه زنان پیامبر! "
من کی اهل بیت را به اهل بیوت توسعه دادم ؟ من گفتم که کاربرد اهل البیوت برای دلالت بر همه همسران پیامبر بر اساس قواعد زبان عربی درست نیست. عین نوشته قبلی من چنین است : "´به همین نحو فرض می کنیم که منظور از اهل البیت ، ساکنان خانه حضرت خدیجه می باشد که در اینصورت برای اشاره به دیگر همسران حضرت پیامبر باید بگوییم : اهل البیوت الرسول. آیا می دانید که این واژه ترکیبی بر اساس قواعد زبان عربی درست نیست؟"
در پاسخ عرض می کنم که اهل البیت مساوی با اهل بیت به معنی خانواده است با این تفاوت که اولی معرفه و دومی نکره است. آیا مطابق قواعد زبان عربی اگر اسمی معرفه شد معنای آن با حالت نکره اش فرق می کند و یا تنها مدلول آن مشخص می شود؟ کاربرد اهل بیوت برای اطلاق بر خانواده هم به همانگونه که توضیح دادم غلط است. در زبان انگلیسی معادل واژه " خانه " Home و یا House و معادل واژه ترکیبی " خانواده " Family است که ایکاش در زبان عربی نیز چنین بود. ولی در زبان پارسی واژه ترکیبی " خانواده " از دو واژه "خانه" و "واده" و در زبان عربی واژه ترکیبی " اهل بیت" از دو واژه "اهل" و " بیت" تشکیل شده است و وجود واژه خانه در خانواده برای پارسی زبانان مشکلی در فهم معنای خانواده ایجاد نمی کند ولی متاسفانه وجود واژه بیت در اهل بیت برای پارسی زبانان آشنا به زبان عرب مشکل ایجاد می کند و تصور می کنند که چون در این واژه "بیت" به کار رفته پس حتما "اهل البیت" به معنی اهل خانه و آن هم از نوع ویژه می باشد.
شما به پرسش قبلی من پاسخ ندادید که اگر بخواهیم به زبان عربی بگوییم خانواده امام حسین ، چه می گوییم؟
2. هی می گویید من از روی ظن و گمان سخن می گویم و منطقی ندارم. خوب اگر راست می گویید دلیل بیاورید. من حافظ قران هستم و آنوقت شما آیاتی از قران را می آورید که مرا محکوم کنید. و آنوقت ادعایی می کنید که تا حال هیچ مفسر قرانی نکرده است و اهل البیت آیه را همان اهل البیت حضرت ابراهیم قلمداد می کنید.
در پایان باز عرض می کنم که آیا اهل البیت الحسین در زبان عربی همان خانواده حسین در زبان پارسی نیست؟
لاچینی آنلاین نیست.  
2 كاربر از لاچینی به خاطر پست مفيدش تشكر كرده اند:
قدیمی 04-22-2010  
سپهر
کارشناس انجمن ادیان

 
سپهر آواتار ها
 

تاریخ عضویت: Aug 2009
رشته: مهندسی برق
نوشته ها: 497
امتیاز: 2363
تشكرها: 996
2,353 بار در 485 پست تشكر شده
ارسال امتیاز منفی: 0
0 بار در 0 پست امتیاز منفی گرفته
سپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura about
پیش فرض

با سلام

دوست گرامی!

هنوز هم عرض می کنم شما روش گمانه زنی را پیش گرفته اید!

شما فرضهایی که هیچ جایگاهی در قرآن و ادبیات زبان عربی ندارد می کنید، سپس معانی مورد نظر و دلخواه خود را که در آیه وجود ندارد، از آن استخراج می کنید! و همه اینها را متاسفانه گویا برای این می کنید که خدای نکرده انسانهایی برتر از شما در عالم وجود نداشته باشند! و شما لازم نباشد به در خانه انسان دیگری بروید و از او علم طلب کنید!

حال آنکه مشرکین و منافقین دقیقا همین گونه می اندیشیدند!

نقل قول:
سوره منافقون
و چون بديشان گفته شود: «بياييد تا پيامبر خدا براى شما آمرزش بخواهد»، سرهاى خود را بر مى‏گردانند، و آنان را مى‏بينى كه تكبّركنان روى برمى‏تابند. (5)
استدلال محکم قرآنی بنده پنج بنیان داشت:

1-اهل البیت معصومند.
2- مقصود از "اهل البیت" در آیه 33 سوره احزاب، زنان پیامبر نیست، بلکه منظور اهل خانه خاصی است.
3- منظور از "اهل البیت" در قرآن، به صورت پیش فرض، اهل بیت حضرت ابراهیم(ع) است.
4-برخی از اهل بیت ابراهیم در زمینه عصمت بر برخی دیگر اولویت دارند.
5-بالاترین اولویت در میان اهل بیت ابراهیم، با محمد، پیامبر اسلام است.


استدلالی محکم و 100% قرآنی که ظاهرا شما را مبهوت و عصیانی کرده است و چون نمی توانید در آن رخنه کنید، خود را حافظ قرآن معرفی می کنید و روش گمانه زنی خود را پیش می کشید و می گویید هیچ کس تا حال چنین نگفته است و مرا متهم به دروغ می کنید!

دوست من،

گیرم شما حافظ قرآنید و هیچ یک از مفسرین تا به حال استدلالی مثل من نکرده است! اشکال استدلال من چیست؟؟!!
شما هیچ راهی جز گمانه زنی تا حال برای فهمیدن مدلول "اهل البیت" ارائه نکرده اید!

حال آنکه من تفسیری ارائه دادم که همه "اهل البیت" های قرآن را یکباره و یکجا و در تعریفی همگون معنی می کند. همانطور که گفتم تقریبا همه این روش تفسیر را هم از ائمه هدی گرفته ام، اگر بفرض تا حال شما آن را از هیچ مفسری نشنیده اید، چیزی از منطق محکم آن نمی کاهد!

شما سوال می کنید:

نقل قول:
آیا اهل البیت الحسین در زبان عربی همان خانواده حسین در زبان پارسی نیست؟
و پاسخ بنده آن است که "خیر"!

چرا که اولا "اهل البیت الحسین" واژه ای اشتباه از نظر دستور زبان عربی است! چون "البیت" خودش معرفه است و نیاز به اضافه شدن ندارد تا معرفه شود!
و ثانیا اگر منظور شما "اهل بیت الحسین" باشد، که ربطی به آیه مورد بحث ندارد چون در آن "اهل البیت" آمده است، باز نیز این ترکیب به معنی "خانواده حسین" نیست و معانی در آن اسقاط شده است. چرا که همانطور که خود شما از مجمع البحرین آوردید:
نقل قول:
(أهل) أهل الرجل: آله. و هم أشياعه و أتباعه و أهل ملته. ثم كثر استعمال الأهل و الآل حتى سمي بهما أهل بيت الرجل لأنهم أكثر من يتبعه.

مجمع البحرین:
(أهل) أهل الرجل:آل او، و آنها یارانش و پیروانش و همکیشانش هستند. سپس استعمال الاهل و الآل زیاد شد و سپس اهل خانه مرد نیز خوانده شد چرا که بیشتر کسانی هستند که از او پیروی می کنند.
(ترجمه سپهر محمدی)
چنانکه می بینید، اهل لزوما به معنی خانواده نیست بلکه اصالتا به معنی پیروان کسی است، ولی چون این پیروان بیشتر در خانه او یافت می شوند، اهل بیت به خانواده وی اطلاق شده است.

لذا دو خطا در ترجمه شما وجود دارد!

اما برای آنکه بدانید در تورات دقیقا از همین واژه نه یکبار بلکه بارها برای خانواده نوح و ابراهیم و یعقوب استفاده شده است و بسیار با احترام و کرامت، آیه زیر را ارائه می کنم:

نقل قول:
پیدایش 18
17 و خداوند گفت: «آیا آنچه من می‌کنم ازابراهیم مخفی دارم؟ 18 و حال آنکه از ابراهیم هرآینه امتی بزرگ و زورآور پدید خواهد آمد، وجمیع امت های جهان از او برکت خواهند یافت. 19 زیرا او را می‌شناسم که فرزندان و اهل خانه خود را بعد از خود امر خواهد فرمود تا طریق خداوند را حفظ نمایند، و عدالت و انصاف را بجاآورند، تا خداوند آنچه به ابراهیم گفته است، به وی برساند
و کیست از اهل بیت ابراهیم که طریق خداوند را حفظ نموده باشد و عدالت و انصاف را به جا آورده باشد، غیر از اهل بیت محمد بن عبدالله؟ آیا بنی اسرائیل عهد خدا را نشکستند و مورد نفرین الهی قرار نگرفتند؟؟؟

دوست گرامی!

این آیات همان توراتی است که قرآن امر به ایمان آوردن به آن داده است و دقیقا مدعای مرا نیز اثبات می کند.

شما فرموده اید:

نقل قول:
من کی اهل بیت را به اهل بیوت توسعه دادم ؟
این جملات شماست:

نقل قول:
پس منظور از همایی "اهل البیت" در آیه خانواده حضرت پیامبر است چرا که واژه "بیت" دارای الف و لام است و مشخص می شود که منظور خانواده مشخصی است و با توجه به آیات پیرامونی مشخص می شود که منظور خانواده حضرت پیامبر یعنی خود آن حضرت و زنان و فرزندان آن حضرت است
توجه دارید که در ابتدای همین آیه از واژه "بیوت" برای "خانه های زنان پیامبر" استفاده شده است!

ضمنا همچنان در انتظار پاسخ شما به سوال خود هستم:
بر اساس آنکه فرمودید:
نقل قول:
باز هم تکرار می کنم که "اهل بیت" و یا اهل یک مرد در زبان عربی معادل واژه "خانواده" در زبان پارسی است.
بار دیگر(بار سوم) خواهش می کنم به سوال روشن بنده پاسخ دهید:
لطفا شما توضیح دهید سه واژه "اهل البیت"، "اهل بیت" و "اهل بیوت" چه فرقهایی با هم دارند؟
با احترام
سپهر محمدی
__________________
( فقط اعضای سایت می توانند لینک را مشاهده کنند. )، ( فقط اعضای سایت می توانند لینک را مشاهده کنند. )، ( فقط اعضای سایت می توانند لینک را مشاهده کنند. )
من، سپهر محمدی، شیعه و مسلمانم، خدایِ واحدِ خالقِ هر چیز، را می پرستم. به تورات، انجیل و قرآن موجود ایمان دارم و عیسی مسیح، محمد بن عبدالله، علی بن ابیطالب و 11 فرزندش را مولای خود می دانم، و همچنین در انتظار ظهور مهدی و مسیح، دست در دست یکدیگر، هستم!
( فقط اعضای سایت می توانند لینک را مشاهده کنند. )
سپهر آنلاین نیست.  
6 كاربر از سپهر به خاطر پست مفيدش تشكر كرده اند:
قدیمی 04-23-2010  
لاچینی
عضو جدید

 
لاچینی آواتار ها
 

تاریخ عضویت: Jan 2010
رشته: زبان و ادبیات خارجه
نوشته ها: 61
امتیاز: 153
تشكرها: 69
143 بار در 49 پست تشكر شده
ارسال امتیاز منفی: 0
0 بار در 0 پست امتیاز منفی گرفته
لاچینی has a little shameless behaviour in the pastلاچینی has a little shameless behaviour in the past
پیش فرض

درود بر جناب سپهر محمدی
1. معادل " اهل بیت " و " اهل البیت " در زبان پارسی " خانواده " است با این تفاوت که اولی نکره است یعنی برای گوینده و یا شنونده و یا هر دو مشخص نیست که منظور کدام خانواده است و دومی معرفه است. " اهل بیوت " نیز صیغه جمع " اهل بیت " به معنای " خانواده ها " است.
2. استدلال محکم قرآنی بنده نیز پنج بنیان داشت:
الف- هیچکس به جز الله معصوم نیست.
ب- مقصود از "اهل البیت" در آیه 33 سوره احزاب، تنها زنان پیامبر است،
ج- "اهل البیت" دو بار در قران به کار رفته است ، یک بار برای اشاره به همسران حضرت ابراهیم و یک بار برای اشاره به همسران حضرت پیامبر.
د- هیچ یک از اهل بیت ابراهیم در زمینه عصمت بر برخی دیگر اولویت ندارند چون هیچکدام معصوم نیستند.
ه- درست است که الله برخی از پیامبران را به برخی دیگر برتری داده اند منتها به ما فرموده اند که این موضوع ارتباطی به شما ندارد و شما نباید میان آنها فرقی بگذارید.
3. فرموده اید که روش تفسیر را از ائمه هدی گرفته اید. آیا جنابعالی مفسر قران هستید؟ پس چرا کسانی که روش تفسیر را از ایشان فرا گرفته اید خودشان این روش را به کار نبسته اند تا قران را تفسیر کنند و دیگر نیازی به این همه تفاسیر که هر روز هم بر تعداد آنها افزوده می شود نباشد؟
4. فرموده اید که چرا که اولا "اهل البیت الحسین" واژه ای اشتباه از نظر دستور زبان عربی است! چون "البیت" خودش معرفه است و نیاز به اضافه شدن ندارد تا معرفه شود! یک مثال : در صحیح مسلم که به زبان عربی است بابی است با عنوان " فضائل اهل البیت النبی " و در ثانی همین عبارت "اهل البیت الحسین" را در اینترنت جستجو کنید،
5. در کتاب پیدایش به زبان انگلیسی واژه " household " به کار رفته است که معادل این واژه در ترجمه پارسی " اهل خانه " در نظر گرفته شده است. در لغت نامه آریانپور برای این واژه معادل " خانواده ، اهل بیت " در نظر گرفته شده است. با توجه به ذکر فرزندان در آیه 19 به نظر می رسد که بهترین معادل این واژه نیز "همسران" باشد چرا که خانواده از شوهر و همسر(ان) و فرزندان تشکیل می شود.
6. جنابعالی لطف کنید و عربی این عبارت را بنویسید : " خانواده محمد سپهری"
7. مطابق رهنمود جنابعالی من منافق باید پیش حضرت پیامبر بروم تا ایشان برای من استغفار کنند ولی متاسفانه به علت کوتاه شدن دست ما از پیامبر و به مصداق آیه فَإِنَّكَ لا تُسْمِعُ الْمَوْتى‏: پس در حقيقت تو نمى‏توانى (سخن را) به گوش مردگان برسانى ، این کار مقدور نیست.
8. هنگامی که جنابعالی صفتی را به کسی نسبت می دهید مثلا گمانه زنی و سخن گفتن از روی وهم و گمان ، دلایل آن را هم ذکر کنید که این پسندیده تر است.‏
لاچینی آنلاین نیست.  
كاربر زير از لاچینی به خاطر پست مفيدش تشكر كرده است:
قدیمی 05-09-2010  
سپهر
کارشناس انجمن ادیان

 
سپهر آواتار ها
 

تاریخ عضویت: Aug 2009
رشته: مهندسی برق
نوشته ها: 497
امتیاز: 2363
تشكرها: 996
2,353 بار در 485 پست تشكر شده
ارسال امتیاز منفی: 0
0 بار در 0 پست امتیاز منفی گرفته
سپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura aboutسپهر has a spectacular aura about
پیش فرض

با سلام بر دوستان و جناب لاچینی،

از تاخیر عذر می خواهم، متاسفانه پاسخی نگاشتم و سیستم آن را بلعید و از دست رفت و ناخودآگاه تاپیک را پاسخ گفته انگاشتم!

به هر روی به اظهار نظر می پردازم:

1- در ترجمه دو واژه "اهل بیت" و "اهل البت" به یک واژه "خانواده" مسلما معانی را حذف می کنید، که می تواند مصداق کتمان آیات الهی باشد!

2- شما برای استدلال قرآنی خود هیچ استدلال قرآنی ارائه نکردید!

الف- فرموده اید: "هیچکس به جز الله معصوم نیست."
من عصمت را بر اساس همین آیه تعریف کردم! یعنی "اراده الهی مبنی بر زدودن پلیدی و پاک شدن گروهی به طور خاص" با این تعریف اساسا معنی ندارد که بگوییم خدا معصوم است! و شما بدون هیچ تعریفی و بدون هیچ ایه ای مدعی می شوید تنها خدا معصوم است!

ب- فرموده اید: "مقصود از "اهل البیت" در آیه 33 سوره احزاب، تنها زنان پیامبر است،"
این ادعای شما هم خلاف عقل و ظاهرا باز بر اساس ظن و گمان است! چرا که تفاوت ضمیر مونث و مذکر جای هیچ شکی باقی نمی گذارد که مقصود از "اهل البیت" گروهی است که در آنها مردی هم هست!

ج- فرمودید: ""اهل البیت" دو بار در قران به کار رفته است ، یک بار برای اشاره به همسران حضرت ابراهیم و یک بار برای اشاره به همسران حضرت پیامبر."
متاسفانه تحریف واقعیت است!
"اهل البیت" دوبار در قرآن به کار رفته است و هر دو بار با ضمیر مذکر آمده است و در آیه اهل بیت ابراهیم، ظاهرا اسحاق، یعقوب و ساره اعضای آن هستند! که حداقل دو نفر از آنها همسر ابراهیم نیستند! و مراجعه به تورات نشان خواهد داد که خداوند برکات خود را بر اسماعیل و اسخاق و یعقوب و پس از او به یوسف نازل کرده است.

د- فرمودید: "هیچ یک از اهل بیت ابراهیم در زمینه عصمت بر برخی دیگر اولویت ندارند چون هیچکدام معصوم نیستند."
مسلما برخی از اهل بیت ابراهیم بر برخی دیگر اولویت دارند چرا که قرآن گفته است، اما شما برای گزاره خود هیچ دلیل قرآنی ندارید!

ه- فرموده اند: "درست است که الله برخی از پیامبران را به برخی دیگر برتری داده اند منتها به ما فرموده اند که این موضوع ارتباطی به شما ندارد و شما نباید میان آنها فرقی بگذارید."

متاسفانه دوست ما گویا در استفاده از کلمات بسیار کم دقتند! در اینکه خدا برخی از پیامبران را بر برخی دیگر برتری داده است، شکی نیست، در اینکه نباید بین پیامبران فرقی گذاشت، هم شکی نیست چرا که همه دین واحد الهی را تبیین می کردند، اما در کدام آیه گفته شده است، برتری برخی پیامبران بر برخی دیگر به ما ربط ندارد؟؟؟؟ اگر ربط نداشت چرا در قرآن اظهار شد؟؟؟؟

پس روشن شد که استدلال دوستمان که حتی ظاهری قرآنی هم نداشت، بیش از انکه منطقی در آن نهفته باشد، ظن و گمان هایی است که چندان نسبتی با واقعیات قرآنی ندارد!

3- فرموده اند: "فرموده اید که روش تفسیر را از ائمه هدی گرفته اید. آیا جنابعالی مفسر قران هستید؟ پس چرا کسانی که روش تفسیر را از ایشان فرا گرفته اید خودشان این روش را به کار نبسته اند تا قران را تفسیر کنند و دیگر نیازی به این همه تفاسیر که هر روز هم بر تعداد آنها افزوده می شود نباشد؟"
احادیث اصیل ائمه اهل البت، عمدتا تفسیر قرآن است، یکی از عمیق ترین و دقیقترین مفاهیم نقل شده از اهل البیت، همین تفاسیر قرآن به قرآن است، که می بینید چنان قوی است که هیچ رخنه ای در آن نمی توانید بکنید! کاش احادیث را تنها وصف حیض و نفاس ندانید!

4- فرمودند: "فرموده اید که چرا که اولا "اهل البیت الحسین" واژه ای اشتباه از نظر دستور زبان عربی است! چون "البیت" خودش معرفه است و نیاز به اضافه شدن ندارد تا معرفه شود! یک مثال : در صحیح مسلم که به زبان عربی است بابی است با عنوان " فضائل اهل البیت النبی " و در ثانی همین عبارت "اهل البیت الحسین" را در اینترنت جستجو کنید، "

دوست گرامی،

اولا این یک قاعده زبان عربی است و معمولا در اولین درس زبان عربی بیان می شود!
اینکه شما که خود را مفسر قرآن می دانید با ان بیگانه اید به خودتان مربوط است!!!

به عنوان نمونه به این آدرس مراجعه کنید:

http://www.arabiclass.blogfa.com/post-11.aspx

و جمله زیر را ذیل بند 6 ملاحظه کنید:

نكته ا: معرفه به اضافه يا مضاف ، هيچگاه ال- تنوين- نون مثني و نون جمع مذكر سالم نمي گيرد.

ثانیا چنین چیزی هیچگاه در قرآن نیامده است! اگر منکرید یک نمونه ارائه کنید.
ثالثا اگر مبنای دین شما کتاب صحیح مسلم و جستجوی کور در اینترنت است، دین خود را بر خانه عنکبوت بنا کرده اید!

5. فرمودید:
" در کتاب پیدایش به زبان انگلیسی واژه " household " به کار رفته است که معادل این واژه در ترجمه پارسی " اهل خانه " در نظر گرفته شده است. در لغت نامه آریانپور برای این واژه معادل " خانواده ، اهل بیت " در نظر گرفته شده است. با توجه به ذکر فرزندان در آیه 19 به نظر می رسد که بهترین معادل این واژه نیز "همسران" باشد چرا که خانواده از شوهر و همسر(ان) و فرزندان تشکیل می شود."

دوست گرامی متاسفانه از روش نامناسبی استفاده می کنید!!! گرچه می توان ثابت کرد که همان واژه household هم به معنی اعم اهل خانه است، اما برای درک بهتر یک آیه بهتر است به متن اصلی مراجعه کنیم! نه به ترجمه ای دیگر!

در دست نوشته Westminster Leningrad برای آیه پیدایش 18: 19 چنین آمده است:

نقل قول:
19 כִּי יְדַעְתִּיו לְמַעַן אֲשֶׁר יְצַוֶּה אֶת־בָּנָיו וְאֶת־בֵּיתֹו אַחֲרָיו וְשָֽׁמְרוּ דֶּרֶךְ יְהוָה לַעֲשֹׂות צְדָקָה וּמִשְׁפָּט לְמַעַן הָבִיא יְהוָה עַל־אַבְרָהָם אֵת אֲשֶׁר־דִּבֶּר עָלָֽיו׃
که نویسه گردانی عربی آن چنین است:

نقل قول:
کی یدعتیو لمعن اشر یصوه ات بنیو وات بیتو احریو وشمرو درک یهوه لعشوت صدقه ومشفط لمعن هبیا یهوه علابرهم ات اشردبر علیو
چنانکه می بینید در این آیه از واژه "بیت" که در هر دو زبان عربی و عبری به یک معناست استفاده شده است. و ترجمه دقیق تر ایه در واقع چنین است:
نقل قول:
زیرا او را می‌شناسم که فرزندان و خانه اش را بعد از خود امر خواهد فرمود تا طریق خداوند را حفظ نمایند، و عدالت و انصاف را بجاآورند، تا خداوند آنچه به ابراهیم گفته است، به وی برساند
اما برای درک یهتر مفهوم خانه یک شخص در زبان عبری مراجعه به چند آیه قبل همین کتاب پیدایش مفید است:
نقل قول:
پیدایش 17: 27
وهمه مردان خانه‌اش، خواه خانه زاد، خواه زرخرید از اولاد اجنبی، با وی مختون شدند.
اصل عبری: وکل انشی بیتو یلید بیت ومقنتکسف مات بننکر نملو اتو
چنانکه ملاحظه می کنید، اهل خانه یک شخص از دید نویسنده تورات می توانند خانه زاد باشند، یعنی پسران و دختران وی و حتی می توانند زر خرید باشند مثل بردگان وی!(توجه کنید که انش در عبری به معنی انسان اعم از زن و مرد است)

6- فرمودید: جنابعالی لطف کنید و عربی این عبارت را بنویسید : " خانواده محمد سپهری"

"أسرة محمد سپهری"

7- فرمودید: "مطابق رهنمود جنابعالی من منافق باید پیش حضرت پیامبر بروم تا ایشان برای من استغفار کنند ولی متاسفانه به علت کوتاه شدن دست ما از پیامبر و به مصداق آیه فَإِنَّكَ لا تُسْمِعُ الْمَوْتى‏: پس در حقيقت تو نمى‏توانى (سخن را) به گوش مردگان برسانى ، این کار مقدور نیست."

دوست گرامی،

از خواندن این جملات بسیار متاسف شدم! اولا من شما را منافق نخواندم و این قضاوت شما است.
ثانیا برای منافقان استغفار پیامبر هیچ فایده ای ندارد، بر اساس آیه بعدی:
نقل قول:
براى آنان يكسان است: چه بر ايشان آمرزش بخواهى يا بر ايشان آمرزش نخواهى، خدا هرگز بر ايشان نخواهد بخشود. خدا فاسقان را راهنمايى نمى‏كند. (63:6)
ثالثا اگر کسی که ما را به حیات جاودانی دعوت می کند مرده باشد، که دیگر چه امیدی به حیات جاودانی؟؟؟؟
نقل قول:
اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد، چون خدا و پيامبر، شما را به چيزى فرا خواندند كه به شما حيات مى‏بخشد، آنان را اجابت كنيد، و بدانيد كه خدا ميان آدمى و دلش حايل مى‏گردد، و هم در نزد او محشور خواهيد شد. (8:24)
رابعا کسانی که آیه فَإِنَّكَ لا تُسْمِعُ الْمَوْتى در مورد آنها نازل شد هم مرده نبودند! شما گمان کرده اید که پیامبر برای وعظ به قبرستان رفته بود؟؟؟؟ و نیاز به نزول آیه بود که پیامبر بفهمد مردگان را نمی توان شنوا کرد؟؟؟؟ دوست من انسانهایی که از فهم و درک و شنیدن و دیدن به صورت اختیاری اجتناب می کنند مردگانند! هشیار باشیم که از آنان نباشیم! و کسانی که به دعوت خدا و رسول پاسخ می دهند، به حیات جاودان می رسند!

کاش آنقدر ظاهر بین نبودیم! که محمد، رحمت للعالمین، علی خلق عظیم و دعوت کننده به حیات طیبه و جاودان را مرده بپنداریم و خود را زنده انگاریم!

یاد این جملات ملکوتی حضرت عیسی می افتم که فرمود:
نقل قول:
متی 22: 32
آیا نخوانده‌اید کلامی را که خدا به شما گفته است، من هستم خدای ابراهیم و خدای اسحاق و خدای یعقوب؟ خدا، خدای مردگان نیست بلکه خدای زندگان است.»
8 فرمودید: "هنگامی که جنابعالی صفتی را به کسی نسبت می دهید مثلا گمانه زنی و سخن گفتن از روی وهم و گمان ، دلایل آن را هم ذکر کنید که این پسندیده تر است.‏"
دوست من،

ممکن است از سخنان من برداشت اشتباهی کرده باشید، اما من در سخنانم معمولا بسیار دقیقم و چنان سخن می گویم که صفتی را حتی المقدور به کسی نسبت ندهم! اگر نمونه ای مخالف آوردید البته صمیمانه عذر خواهم خواست! اما دقت کنید که نمونه های شما از قبیل همان کم دقتی ها در مطالعه آیات الهی نباشد!

با احترام فراوان
سپهر محمدی
__________________
( فقط اعضای سایت می توانند لینک را مشاهده کنند. )، ( فقط اعضای سایت می توانند لینک را مشاهده کنند. )، ( فقط اعضای سایت می توانند لینک را مشاهده کنند. )
من، سپهر محمدی، شیعه و مسلمانم، خدایِ واحدِ خالقِ هر چیز، را می پرستم. به تورات، انجیل و قرآن موجود ایمان دارم و عیسی مسیح، محمد بن عبدالله، علی بن ابیطالب و 11 فرزندش را مولای خود می دانم، و همچنین در انتظار ظهور مهدی و مسیح، دست در دست یکدیگر، هستم!
( فقط اعضای سایت می توانند لینک را مشاهده کنند. )
سپهر آنلاین نیست.  
2 كاربر از سپهر به خاطر پست مفيدش تشكر كرده اند:
قدیمی 05-17-2010  
لاچینی
عضو جدید

 
لاچینی آواتار ها
 

تاریخ عضویت: Jan 2010
رشته: زبان و ادبیات خارجه
نوشته ها: 61
امتیاز: 153
تشكرها: 69
143 بار در 49 پست تشكر شده
ارسال امتیاز منفی: 0
0 بار در 0 پست امتیاز منفی گرفته
لاچینی has a little shameless behaviour in the pastلاچینی has a little shameless behaviour in the past
پیش فرض

درود بر جناب سپهر محمدی
1. در زبان انگلیسی اصطلاحی است با عنوان " vicious cycle " که معادل آن در زبان پارسی " دور معیوب " است. متاسفانه ما به این عارضه مبتلا شده ایم و باید هر از چند گاهی مطالب پیش گفته را تکرار کنیم. به نظر می رسد ادامه بحث به این صورت ثمری نداشته باشد.
2. می فرمایید که منظور از اهل البیت ، ساکنان یک خانه خاص می باشد. بالاجبار می پذیرم و به خودم می قبولانم که منظور از اهل البیت در آیه مورد بحث ، ساکنان خانه حضرت خدیجه می باشد که آن هم ریشه در ساکنان خانه خاص یکی از زنان حضرت ابراهیم دارد ولی باز پرسشی پیش می آید و آن اینکه آیا کنیزانی هم که در این خانه بودند جزو اهل البیت محسوب می شوند و یا لازم است که بین ساکنان آن خانه خاص حتما روابط نسبی و سببی باشد؟
3. فرموده اید که " در ترجمه دو واژه "اهل بیت" و "اهل البت" به یک واژه "خانواده" مسلما معانی را حذفمی کنید، که می تواند مصداق کتمان آیات الهی باشد! " . اولا واژه خانواده ، یک واژه نیست و واژه ای ترکیبی است که از واژه های خانه و واده تشکیل شده است و ثانیا در ترجمه از اینگونه موارد بسیار است که دو واژه و یا حتی بیشتر در زبان مبدا تنها به یک واژه در زبان مقصد ترجمه می شود. ثالثا به پنجاه ترجمه از قران مراجعه کردم و مشاهده کردم که یا آنها اصلا این عبارت را ترجمه نکرده اند و یا بعضا همانند من مصداق کتمان آیات الهی شده اند : اهل بیت : 23 مورد ، اهل بیت پیامبر : 4 مورد ، خاندان پیامبر : 3 مورد ، شما : 4 مورد ، خاندان نبوت : 2 مورد ، خانواده رسالت : 2 مورد ، خانواده پیامبر : 2 مورد ، و خاندان رسول ، اهل بیت نبوت ، اهل این خانه ، اهل بیت رسالت ، اهل خاندان ، اهل خانه ، اهل بیت و خانواده نبوت و پیغمبری ، خانواده ، خانواده نبوت ، باشندگان خانه پیغمبر هر کدام یک مورد.
4. قبلا عرض کردم که برای واژه خانواده در قران از دو واژه استفاده شده است. اگر مخاطب یا منظور تنها زنان بوده است از واژ ه ترکیبی اهل بیت و اگر مخاطب یا منظور مذکرها و یا هردوی مذکرها و مونثها بوده است از واژه اهل استفاده شده است.
5. در ایه 84 سوره آل عمران ، الله فرموده اند که میان پیامبران فرقی نگذاریم و عبارت " به شما ربط ندارد " را می توان از این آیه استنباط کرد : قُلْ آمَنَّا بِاللَّهِ وَ ما أُنْزِلَ عَلَيْنا وَ ما أُنْزِلَ عَلى‏ إِبْراهيمَ وَ إِسْماعيلَ وَ إِسْحاقَ وَ يَعْقُوبَ وَ الْأَسْباطِ وَ ما أُوتِيَ مُوسى‏ وَ عيسى‏ وَ النَّبِيُّونَ مِنْ رَبِّهِمْ لا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِنْهُمْ وَ نَحْنُ لَهُ مُسْلِمُون‏. البته شما می توانید با دقت باشید و این موضوع را به ما ربط دهید تا هر کدام از ما انسانها پیامبر خود را از همه پیامبران برتر بدانیم و جنگ بین ادیان را شعله ور کنیم. اگر همه ما تنها الله را اکبر بدانیم و پیامبران را تنها انتقال دهند گان وحی الله بدانیم آیا باز هم اختلافی پیش می آید؟
لاچینی آنلاین نیست.  
 

ارسال و ثبت لینک این تاپیک در سایت های دیگر ( = افزایش بازدید از تاپیک و جذب کاربر)

برچسب ها
مورد, مباحث, معرفت, معصومند؟, آیا, ائمه, بحث, حلقه, شیعه
ابزارهای موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
کد HTML غیر فعال است



اکنون ساعت 12:31 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
زبان فارسی توسط Persian Forum، اصلاح و تغییر توسط متالیک
مسئوليت مطالب و نظرات كاربران، به عهده خود آنان است و لزوما نظر انجمن نيست.